Blog @ Galeri Sejarah SMKBSD 1

Saturday 12 April 2014

Sejarah SMK Bandar Sri Damansara 1

SMK BANDAR SRI DAMANSARA 1


Persiaran Perdana, Kuala Lumpur -SMK Bandar Sri Damansara 1 terletak di atas bukit di Persiaran Perdana, Bandar Sri Damansara. Sekolah ini telah menerima kunci pembukaannya pada tanggal 20 November 2003.
 Perintis utama terdiri daripada 9 orang, iaitu; 4 orang pentadbir dan 5 orang guru. Kumpulan pentadbirnya ialah Tuan Haji Tamrin b. Zaharuddin (Mantan Penolong Kanan), Pn. Siti Zubaidah bt. Mohd Said (Mantan Penolong Kanan Kokurikulum), Pn. Azlina bt. Mohd Ali (Mantan Penolong Kanan HEM) dan Pn. Asmakiah (Kaunselor). Guru-guru terdiri daripada Pn. Najibah, Pn. Shiamala, Pn. Lechumi, Pn. Chan Mok Kiew dan Pn. Jamaliah.

Puan Asmakiah merupakan bekas pelajar Arts and Design di UITM telah mencipta lencana sekolah, manakala lagu sekolah telah digubal oleh Tuan Haji Tamrin dan ikrar pelajar dicipta oleh Pn. Azlina. 


Lencana sekolah yang dicipta oleh Puan Asmakiah (bekas penuntut UITM cabang Arts & Design)

maksud disebalik lencana hasil ciptaan Pn. Asmakiah

Kedudukan SMK Bandar Sri Damansara 1

SMK Bandar Sri Damansara 1 terletak di atas bukit di Persiaran Perdana seperti yang berikut, berikut adalah kedudukan dan maklumat terperinci mengenai kedudukan SMK Bandar Sri Damansara 1


No comments:

Post a Comment